Formidlingsartikel
– et udviklingsprojekt med diplomledere
Publiceret den: 18. december 2019.
Af: Niels Jægerum
Paradoksledelse illustration

Formålet med denne artikel er at vise, hvilket billedsprog, der præger lederes fortællinger, når de iagttager deres egne paradokser i en lederposition mellem to fordringer, der optræder samtidigt. Til grund for artiklen ligger et metaforisk tolkningsarbejde af lederes paradokscases, som de er fremstillet fra maj 2018 til marts 2019 i UCN act2learn. Udviklingsgruppen bestod af 12 ledere (private og offentlige), som alle har taget en diplomuddannelse, og selve ledelsen af forløbet blev varetaget af freelancekonsulent og forfatter Niels Jægerum.

Essay
- udødelige klassikere genfortalt for ledere #1
Af: Klaus Majgaard
Forskningsartikel
– et problemkatalog for offentlig ledelse nu og fremover
Af: Betina W. Rennison
Ph.d. interview
- Interview med Poula Helth, ph.d., juni 2018
Af: Karsten Mellon, Poula Helth
Forskningsartikel
- at samarbejde når læring både skal være målstyret og spontan
Af: Justine Grønbæk Pors, Cecilie Lerche Møller Hansen
Forskningsartikel
fremtidens kompetence- og velfærdsudvikling på tværs af skoletid og fritid
Af: Jesper Larsen